האם העולה מדבריך הוא שעבודת ה' צריכה להיות מותאמת להלך המחשבה של הדור
ואין לה תוכן מחשבתי עצמאי?
כלומר, שליהדות יש איזו מטרה מסוימת
שיכולה להתלבש בצורות רבות?
אריאל איזנבך
1.03.201611:57
ודאי שישנו מימד פילוסופי, אבל נדמה לי שבדרך כלל הוא פחות חשוב מהתהליך הסוציולוגי הגלוי. הצורך לקשר עם האל אינו ילדותי, הניסיון למצוא את הקשר הזה בניסים, ברבנים ובבתי כנסת, הוא קשור לתפיסה קמאית של מושג אלוהים. כמו שמופיע ביסורים ממרקים, מושגים מזוככים מקבלים ביטויים גשמיים (מאזניים בתור שכר ועונש וכו')
כמו שכתבת, את הדימוי צריך לשנות ולא את העיקרון.
תגובות אחרונות
האם העולה מדבריך הוא שעבודת ה' צריכה להיות מותאמת להלך המחשבה של הדור
ואין לה תוכן מחשבתי עצמאי?
כלומר, שליהדות יש איזו מטרה מסוימת
שיכולה להתלבש בצורות רבות?
ודאי שישנו מימד פילוסופי, אבל נדמה לי שבדרך כלל הוא פחות חשוב מהתהליך הסוציולוגי הגלוי. הצורך לקשר עם האל אינו ילדותי, הניסיון למצוא את הקשר הזה בניסים, ברבנים ובבתי כנסת, הוא קשור לתפיסה קמאית של מושג אלוהים. כמו שמופיע ביסורים ממרקים, מושגים מזוככים מקבלים ביטויים גשמיים (מאזניים בתור שכר ועונש וכו')
כמו שכתבת, את הדימוי צריך לשנות ולא את העיקרון.
מקורות אחרונים
Reading Genesis as a Means of Defining Values
ניסוי שני החלקיקים
Easy Quantum Mechanics
הרב קוק – יסורים ממרקים המאמר המלא
הרב קוק, זרעונים, יסורים ממרקים
הרב קוק 2
הרב קוק, עולת ראיה "עניני תפילה", פסקה ו
הרב קוק 1
הרב קוק, עין אי"ה, ברכות חלק א' פסקה קכה
פגם עשית פסל ותמונה | הרב קוק
אורות - זרעונים , ה. יסורים ממרקים
חברי בית המדרש
עורך
אריאל איזנבך
מאיר קליין
אוריה אדלר
אודי ליאון
מנחה
ריקרדו גנז
יונתן כריש